Nå sitter jeg her, trygt i stua i Drammen. Om en månedstid sitter jeg kanskje her fremdeles, men sannsynligvis med 1000 sommerfugler på besøk i magen. I morgen tidlig, kl 7.15 for å være helt nøyaktig, er det akkurat 31. dager til flyet letter snuten mot Miami.
Like rundt juletider, 2006, bestemte jeg meg for at jeg ville ta et semester av det siste året på lærerskolen i utlandet. Valget falt på spansk og latinamerikanske studier i Nicaragua. Hvorfor nettopp dette? Ja, si det. Spansk er et morsomt fag, og absolutt relevant for utdanninga mi. Jeg reiser med Kulturstudier. De har studier både i India og Vietnam i tillegg til Nicaragua. Det er i hovedsak bare nordmenn som reiser med Kulturstudier, men også andre skandinavere som vil gjøre noe annet enn å sitte på skolebenken i kalde nord. Undervisningen er både med nicaraguanske og norske forelesere. Spansk skal man i all fall lære seg :)
Men altså, Miami. Før jeg kommer meg til Nicaragua, har jeg og noen til som skal reise med Kulturstudier, planlagt en liten utflukt til Miami. I 3 hele dager skal vi utforske Miami Beach og Art-Deco. Grunnen er først og fremst at flybillettene blir noen kroner billigere enn å kjøre direkte til Managua, men det er også en fordel med en ny by å oppleve.
I Nicaragua skal jeg være helt til ca 16. november. Da får vi utdelt en hjemmeeksamen (etter å ha hatt både skriflig og muntlig eksamen på skolen i León), og den 2. desember skal den være sendt til høgskolen hjemme i Norge. 2. desember skal jeg også være på en flyplass i Costa Rica for en svipptur over til Cuba. Det vil si at vi har 2 uker på å reise fra Nicaragua til Costa Rica. Det er veldig god tid, og det blir nok en god del stopp på veien. Blant annet planlegger vi å få se skilpaddeklekking på stillehavsstrendene på Nicaraguas vestkyst.
På Cuba skal jeg være i hele 2 uker, men planene for hva man skal gjøre der er ikke fastsatt. Man må jo være litt spontan og :) Retur til Norge er 17. desember.
1 måned igjen, men likevel mye som skal gjøre. Men også mye som har blitt gjort. Halvparten av vaksinene surrer rundt i kroppen min, mens den andre halvparten ligger og venter på meg i kjøleskapet på smittevernskontoret. Sandaler og myggnetting er på innkjøpslista, og en stor bag er lånt. Reiseforsikring og ekstra bankkort har et kryss bak seg på "to do"-lista.
Jeg gleder meg ...
lørdag 21. juli 2007
1 måned igjen
Lagt inn av
Gøril
kl.
12:49
1 kommentarer
Abonner på:
Innlegg (Atom)