I kveld er siste kvelden i León. Jeg har vært med venner på Mediterraneo og spist pan con aioli og den siste retten med kylling jeg ikke hadde prøvd. God forresten.
Selv om jeg gleder meg til å reise videre, er det mye jeg kommer til å savne med León. Det har jo tross alt vært "byen min" i 3 måneder nå.
Jeg kommer til å savne:
- Casa Santiago; Ok, selv om vi hadde ekkelt kjøkken, ja, vi bodde lengst fra sentrum, og riktig, vi sleit litt med strømmen. Men casa Santiago var "oss"! :) Også hadde vi jo bad på rommet! :p Og den fine verandaen vår!
- Ferskpressa juice i alle slags smaker til en billig penge
- Billige taxiturer
- Alt det morsomme som skjer! Jeg klarer ikke helt å forklare men, hvis jeg tar meg en gåtur gjennom León, så finnes det alltid noe som får meg til å le.
- Synet av en hel familie på en sykkel
- Den schizofrene mannen som elsker jenter fra Norge! Un gran beso!
- Måtte sove med sovebrillene mine, fordi Inger Lise, Kaja og jeg har litt forskjellige døgnrytmer
- Butikken på hjørnet
- Den gule kirken når det er solnedgang
- Vaskedamenes hyling om morgenen (ja, en eller annen gang kommer jeg til å begynne å savne dette, hvor sært det enn er)
- Bussturene til og fra skolen.
- At Ingunn bor i samme by <3
- Alle de nye vennene jeg har fått
- Lyden av gekkoer
- Filete de pollo con salsa de curry på Taquesal
- Datene til Kaja og meg på Hollywood Pizza
- Gallo Pinto??? Hehe, kanskje!?
- synet av vulkanene når man kjører mellom Managua og León
- Si alguna vez, Donde esta mi amor og den sangen jeg aaaldri får riktig navn på!
- Flor de Caña
- Pixa y pexi
- Den søte kelneren på Mediterraneo
- Tuting i hytt og pine - ja, kan være veldig plagsomt, men veldig sjarmerende og!
- Lukten av OFF! myggspray
- Hengekøyer!
- San Cristobal
Jeg har hatt et kjempefint opphold i León, ingen tvil om det! Rart å skulle reise videre i morgen tidlig. Vi snakkes godtfolk, nå er jeg på vei hjem!
fredag 23. november 2007
Adios León!
Lagt inn av
Gøril
kl.
16:31
0
kommentarer
Hæla i taket!
I dag har jeg endelig fått tilbakemelding på at jeg har fått godkjent spansk 1 som en del av lærerutdanninga. Vet ikke hvor mye jeg har fortalt i bloggen her, men etter to uker på spansk 2, dumpa jeg ned på spansk 1 fordi spansk 2 ble for vanskelig. Det var et vanskelig valg å ta, siden jeg ikke ville få det godkjent, og derfor måtte belage meg på å ta 45 studiepoeng til våren. Likevel ble det enkelt når jeg så hvordan humøret steg da jeg gikk spansk 1, og jeg fikk mer tid til venner og opplevelsene! (Takk til alle som oppmunta meg!)
Gjennom disse 3 månedene har jeg krangla frem og tilbake med HIØ og UIO, og vært veldig usikker på hva våren skulle bringe. Skulle jeg klare å finne 45 studiepoeng å ta? Men i dag kom altså gledesnyheten som gjorde at jeg kasta meg rundt halsen på Nina, og da jeg fortalte det til Tone da hun pussa tenna fikk jeg håret fullt av tannkrem. Det er koselig å se at så mange gleder seg med meg.
Nei og nei, nå ble jeg nesten litt sentimental og skriver med store voksneord. Anyway - jeg er happy i dag, og har fått mer motivasjon til å skriveskriveskrive på hjemmeeksamenen!
Hejdå! (Og et innlegg til er på vei i hodet - siste dag i Nicaragua skal skrives om!)
Lagt inn av
Gøril
kl.
07:41
0
kommentarer