fredag 23. november 2007

Adios León!

I kveld er siste kvelden i León. Jeg har vært med venner på Mediterraneo og spist pan con aioli og den siste retten med kylling jeg ikke hadde prøvd. God forresten.

Selv om jeg gleder meg til å reise videre, er det mye jeg kommer til å savne med León. Det har jo tross alt vært "byen min" i 3 måneder nå.

Jeg kommer til å savne:

- Casa Santiago; Ok, selv om vi hadde ekkelt kjøkken, ja, vi bodde lengst fra sentrum, og riktig, vi sleit litt med strømmen. Men casa Santiago var "oss"! :) Også hadde vi jo bad på rommet! :p Og den fine verandaen vår!

- Ferskpressa juice i alle slags smaker til en billig penge

- Billige taxiturer

- Alt det morsomme som skjer! Jeg klarer ikke helt å forklare men, hvis jeg tar meg en gåtur gjennom León, så finnes det alltid noe som får meg til å le.

- Synet av en hel familie på en sykkel

- Den schizofrene mannen som elsker jenter fra Norge! Un gran beso!

- Måtte sove med sovebrillene mine, fordi Inger Lise, Kaja og jeg har litt forskjellige døgnrytmer

- Butikken på hjørnet

- Den gule kirken når det er solnedgang

- Vaskedamenes hyling om morgenen (ja, en eller annen gang kommer jeg til å begynne å savne dette, hvor sært det enn er)

- Bussturene til og fra skolen.

- At Ingunn bor i samme by <3

- Alle de nye vennene jeg har fått

- Lyden av gekkoer

- Filete de pollo con salsa de curry på Taquesal

- Datene til Kaja og meg på Hollywood Pizza

- Gallo Pinto??? Hehe, kanskje!?

- synet av vulkanene når man kjører mellom Managua og León

- Si alguna vez, Donde esta mi amor og den sangen jeg aaaldri får riktig navn på!

- Flor de Caña

- Pixa y pexi

- Den søte kelneren på Mediterraneo

- Tuting i hytt og pine - ja, kan være veldig plagsomt, men veldig sjarmerende og!

- Lukten av OFF! myggspray

- Hengekøyer!

- San Cristobal

Jeg har hatt et kjempefint opphold i León, ingen tvil om det! Rart å skulle reise videre i morgen tidlig. Vi snakkes godtfolk, nå er jeg på vei hjem!

Ingen kommentarer: