Tone, Ingunn og jeg fant ut at vi hadde fått nok av eksamensstressa León, og torsdag etter forelesninga troppa vi opp på flyplassen i Managua med ønske om enveisbillett til Corn Island i Det karibiske hav. Vi kjøpte toveisbillett da ...
Anyway - vi hadde 4 fine dager på øya uti havet. En del sol, litt regn og litt vind. Sånn som det skal være i orkansesongen. Er veldig glad for å få ha opplevd Corn Island - det er et helt annet Nicaragua, og det nesten sånn at jeg vil påstå at om man ikke har sjekka ut østkysten, så kjenner man ikke Nicaragua 100%. På Corn Island er mange av innbyggerne "negros", oversatt negere. De snakker en salig blanding av kreolsk-engelsk og spansk. Øya har nesten ingen butikker, og vi fant aldri no sjokolade der. Og det gikk litt tid før vi fant dopapir og.
Da vi kom tilbake til León var byen enda mer eksamensstressa enn det den var da vi dro. Tidene for muntligeksamen er offentliggjort, og klokka 14.40 tirsdag 13. november er det min tur til å ha den siste spanskeksamenen. Jeg må innrømme at jeg gruer meg litt, men gleder meg også til å bli ferdig med det som er skummelt. I dag har jeg snakket om eksamen med spansklæreren min, og hun sier at hvis jeg er "tranquila" så skal alt gå bra... Får vel tro på det :)
Man skjønner at det begynner å nærme seg slutten. I dag har vi tatt skolebilde, og det var den siste forelesninga i spansk og det siste tirsdagsmøte. Det er så rart med alt dette "sluttpratet" for det er fremdeles ca 6 uker igjen til hjemreise. Og jeg går rundt med en følelse av at det straks er jul, for det er jo jul når jeg kommer hjem. Men her er det jo sommer ... Litt forvirra ja!
Uff, blogger vil ikke laste opp bilder i dag - litt kjedelig, for jeg hadde noen fine. Men her er en link dere kan kose dere med - Mette Marit i Nicaragua
tirsdag 6. november 2007
Corn Island - The sweet escape, og litt sluttprat
Lagt inn av
Gøril
kl.
20:35
0
kommentarer
Abonner på:
Innlegg (Atom)