Naa er jeg i Granada. Burde vel egentlig har vaert hjemme i Leon og studert. Men den gang ei, skolen gaar det nedenom og hjem med - har ikke noen stoerre behov enn aa staa siden jeg ikke faar den godkjent i laererutdanninga lell, og det er mye morsommere aa reise enn aa faa verdens beste karakter paa eksamen - det kan jeg gjoere hjemme!
Kanskje jeg har litt daarlig samvittighet , siden jeg maa forklare dette for dere (og hvem leser egentlig? Er litt nysgjerrig jeg!). Den skolegreia gnager visst litt :( Gruer meg fryktelig til aa ha eksamen paa et annet spraak som jeg ikke behersker saa godt. Ville heller hatt 3 kjemieksamener og teknikk OG astronomi paa rad, enn aa ha muntlig spansk. Nica-spansk!
Men jeg har det fryktelig artig paa tur. Nicaragua har mye aa by paa, og naa er jeg i landets "vise-frem-by". Her er husene kjempepene, malt i alleslags farger. Det var visst spanjolene som grunnla denne byen, bare to uker foer Leòn ble grunnlagt. Og de er veldig forskjellige ...
Jeje, er visst ikke saa lett aa skrive blogg, men jeg klarte jo aa knote ned no. Vi har gratis internett paa hostellet, og det er en artig aktivitet foer man skal legge seg. I morgen faar vi en gratis telefonsamtale hjem. 10 minutter! Jeg kjenner jeg er litt oppspilt, for alt jeg har hoert av stemmer hjemmefra paa de to mnd jeg har vaert borte, er noen troette "Hallo?? Haaaaalllo?" fra Victoria Emilie da Skypen min ikke funka, og hun ikke hoerte jeg som fortvilt proevde aa faa kontakt.
Har forresten lagt inn noen bilder i bloggen en gang, som jeg ikke har posta foer. I Guatemala fant jeg nemlig masse gamle mobilkamerabilder som jeg hadde glemt av. Jeg smilte da jeg saa dem, for det var fullt av gode minner.
onsdag 24. oktober 2007
Granada og mobilbilder
Det snek seg inn et bilde av utsikten fra Casaen min og :) Kanskje det er paa tide aa vise dere skolen og hvordan jeg bor snart?
Lagt inn av
Gøril
kl.
16:18
0
kommentarer
Mormor
Av og til er det ting som skjer hjemme, som gjør at man har lyst til å være der. I går fortalte pappa at mormor var lagt inn på sykehuset med pusteproblemer. I dag har jeg fått en ny melding om at ting er mye bedre med henne. Mormor er en gammel, men sterk og sta dame, så jeg har egentlig ikke vært i tvil om at hun kun trenger noen dager i en hvit seng, hvor alle tar seg av henne. Og jeg har lyst til å være en av dem som kommer på besøk til henne, med roser som kan stå på nattbordet.
Håper du blir raskt frisk, mormor :) Jeg er veldig glad i deg, og tenker på deg!
Lagt inn av
Gøril
kl.
08:59
0
kommentarer
Abonner på:
Innlegg (Atom)