onsdag 24. oktober 2007

Granada og mobilbilder

Naa er jeg i Granada. Burde vel egentlig har vaert hjemme i Leon og studert. Men den gang ei, skolen gaar det nedenom og hjem med - har ikke noen stoerre behov enn aa staa siden jeg ikke faar den godkjent i laererutdanninga lell, og det er mye morsommere aa reise enn aa faa verdens beste karakter paa eksamen - det kan jeg gjoere hjemme!

Kanskje jeg har litt daarlig samvittighet , siden jeg maa forklare dette for dere (og hvem leser egentlig? Er litt nysgjerrig jeg!). Den skolegreia gnager visst litt :( Gruer meg fryktelig til aa ha eksamen paa et annet spraak som jeg ikke behersker saa godt. Ville heller hatt 3 kjemieksamener og teknikk OG astronomi paa rad, enn aa ha muntlig spansk. Nica-spansk!

Men jeg har det fryktelig artig paa tur. Nicaragua har mye aa by paa, og naa er jeg i landets "vise-frem-by". Her er husene kjempepene, malt i alleslags farger. Det var visst spanjolene som grunnla denne byen, bare to uker foer Leòn ble grunnlagt. Og de er veldig forskjellige ...

Jeje, er visst ikke saa lett aa skrive blogg, men jeg klarte jo aa knote ned no. Vi har gratis internett paa hostellet, og det er en artig aktivitet foer man skal legge seg. I morgen faar vi en gratis telefonsamtale hjem. 10 minutter! Jeg kjenner jeg er litt oppspilt, for alt jeg har hoert av stemmer hjemmefra paa de to mnd jeg har vaert borte, er noen troette "Hallo?? Haaaaalllo?" fra Victoria Emilie da Skypen min ikke funka, og hun ikke hoerte jeg som fortvilt proevde aa faa kontakt.

Har forresten lagt inn noen bilder i bloggen en gang, som jeg ikke har posta foer. I Guatemala fant jeg nemlig masse gamle mobilkamerabilder som jeg hadde glemt av. Jeg smilte da jeg saa dem, for det var fullt av gode minner.

Svaner ved elvepromenaden i Drammen.


Masse mennesker som samla seg utenfor vinduet mitt i Halden.

Frognerparken i Sommer.

Det snek seg inn et bilde av utsikten fra Casaen min og :) Kanskje det er paa tide aa vise dere skolen og hvordan jeg bor snart?
En iguana jeg "fant" en dag jeg var alene hjemme paa casaen. Det var en av de foerste ukene, og jeg maatte ta et bildebevis saa jeg skulle vaere sikker paa at de andre skulle tro meg.

Felix koser mobilen. Man kan bare si "kos" til han, og saa koser han hva som helst. Fine katten!

Felix og Carina koser.

Victoria Emilie og en kanin vi traff paa togstasjonen i Drammen.



Skatollet <3

Flom i Drammenselva maatte dokumenteres!

Og sommerjobben...

Hehe, og bryggeriet...

oooog melkebarten etter den siste komlemiddagen jeg spiste foer jeg dro.

Fra bryllupet til Ingvild i sommer. Hun og Paul fikk line i gave, og den maatte selvfoelgelig proeves.

Sommermiddag hos mormor og morfar.

Regnbue i elvefontena. Tante Marit mente jeg burde vise dette bildet til alle jeg studerte med i Nicaragua, og si at saann ser det ut der jeg bor :)

Et asfalthjerte paa en hemmelig plass i Drammen.

Carina og meg paa bursdagen til Carina. For de som ikke vet det, er Carina samboern i Halden.

Og dette bildet er til Carina...

En av de varme dagene i Halden - foer jeg flytta.
Uvanlig varmt!

Vi skal flytte :(

Stine og jeg fant en halvdoed sommerfugl paa gata i Oslo i sommer. Siden den var halvdoed tok vi dem med hjem og la den i fryseren.


En vanlig tur til butikken.


Kubbespill paa "Gynt-gresset".

Andunger :)

Tur med Stine fra Blindern til Bislett. Dette bildet tok jeg paa vei fra bli-kjent-treff med Kulturstudier. Snaalt aa se paa det naa - naa er jeg jo her - da var det bare en slags droem.

Laura paa en liten benk ved Roed Herregaard. Fin tur, fin kveld, fin utsikt.

Et Halden-hus jeg liker.

Yndligsskoa mine <3 Gleder meg allerede til vaaren.

Yeah! Dette taler vel for seg selv? Taco-kveld!

Kveldssol fra verandaen i Drammen.

En kokosnoett som skylte i land en gang Bendik og jeg gikk en liten tur.

I Drammen ja, - og vi kasta den utti igjen :)

Ingen kommentarer: