Det er ikke lett å studere i Nicaragua. Enten så er det for varmt, eller så skal man spise middag (tar gjerne et par timer), også må man jo trene litt og. Og for å ikke snakke om alle menneskene rundt deg som vil ha en liten bit av fritiden din. Det finnes alltid et eller annet å gjøre i stedet for lekser.
I dag er det ikke så altfor varmt, men jeg har konstant piping i ørene, og er generelt sliten etter gårsdagens strandfest. Vi starta på stranda ved skolen klokka tolv. Det var grilling, bading, soling. Og så hadde vi noen leker hvor vi samla inn penger til inntekt til et sted hvor fattige barn kommer før og etter skolen for å gjøre lekser og få tilsyn. Et slags SFO.
Klokka sju kom skolebussen og henta oss, og vi ble kjørt hjemmom husene før vi dro på et diskotek like utenfor sentrum. Der var det salsa, raggeton og litt ”Umbrella”. Og for å ikke glemme de rolige sangene vi dansa roligdans til i 6. klasse i mørket i bomberommet.
Jaja, nå har jeg skrevet blogg, så da har jeg vel ingen flere unnskyldninger for å ikke gå tilbake igjen til spanskbøkene. Bare koke litt kaffe. Har blitt en racer på gassovnen!
(Og så leker de nyttårsaften i dag igjen…. I dag har de faktisk fyrverkeri med farger og ikke bare smell. Og jeg får et lite stikk av hjemlengsel...)