I dag har det vært den aller siste skoledagen i Nicaragua. På mandag er det skriftlig eksamen og på tirsdag er det muntlig. Jeg synes ikke det er lenge siden vi tok den første bussturen vår til skolen, og jeg tenkte at neste dag måtte jeg ta med kameraet for å ta noen bilder jeg kunne vise frem til dere. Snakk om treig - for nå kommer innlegget med hvordan skoleveien min er og hvordan jeg har det på skolen ...
Av og til starter vi dagen på Casa Protocolo. Det ligger i byen, og timen begynner 7.30.
Når timen(spansk grammatikk) er ferdig kl 9.15 står det en skolebuss og venter på oss på utsiden.
En av de tusen pulperianene. Det er en liten butikk. Finnes kjempemange av dem i byen her. Grunnen til det er at mange nicaraguanere reiser til feks USA for å jobbe og tjene penger. Noen av pengene som blir sendt hjem, bruker familien til å investere i en butikk i "gangen" på huset sitt. Ganske sært det og. Men RICO's pulperia ligger på landet, og ser litt annerledes ut en by-pulperiane.
Veien er veldig humpete. Noen ganger kjører bussen likesågodt utenfor veien, så vi skal unngå humpene.
Og så har vi kommet oss til skolen.
Fra inngangen.
Fra stranda.