Søndag var første dagen jeg opplevde ordentlig troperegn. Det skya på utover dagen, og plutselig åpna himmelens sluser seg. Et skikkelig skybrudd som noen av oss ville ha sagt det. (Det regner mens jeg skriver dette her og, og det er nesten sånn at jeg lurer på om huset faller ned. Folk bare sitter her og måper, for makan til regn har vi aldri opplevd før. Vi hører ikke en gang hva hverandre sier!) Jeg hoppet ut av "leiligheten", og knipsa i vei... (skulle ha knipsa nå og, men siden vi har strømsparing for øyeblikket er det rimlig mørkt!). Her kommer knipsene :)
Døra på bildet lengst til høyre er forresten døra til rommet vårt. Vi liker oss her - og synes selvsagt at vi bor på det koseligste huset i byen :)
I dag var det også første dag på skolen. Vi tok skolebussen (en amerikansk gul) ut til stranda. Turen tar ca 30 min og går på en (humpete) landevei i naturskjønne omgivelser. Langs veien står det kuer og hester og naturen er frodig og grønn.
Jeg hadde den spansktesten i dag da, og scora 50 %. Det er akkurat det man må ha før man blir kasta ned på spansk 1. De kan ikke kaste oss ned da, men man bli anbefalt å ta et lavere nivå når man ikke har rundt 70%. Men, men ... jeg er ikke den eneste som er i den båten, så vi er en gruppe som skal jobbe hardt de første ukene. Skal nok gå bra. Man får til det man vil få til.
Resten av dagen ble brukt til å bade, sole oss og lese litt latin amerika studier. Men nå må jeg få fart på beina, for nå skal vi ta taxi til et annet hus for vi er invitert på middag... Om det bare slutta å regne snart.
Og pappa; jeg har fått kjøpt adapter, og telefon kommer nok i morra. Og til dere andre - nå er det mulighet for å kommentere innleggene mine, selv om dere ikke har blogger :) Takk lille fugl.
mandag 27. august 2007
2 førstisser
Lagt inn av
Gøril
kl.
18:21
2
kommentarer
Abonner på:
Innlegg (Atom)