søndag 26. august 2007

Vivo en Nicaragua

Da var det klart for en kjapp oppdatering fra Nicaragua. Har ikke så altfor mye batteri igjen på pcen, og adapteren fungrer ikke helt som den skal - i dag blir det jakt etter ny adapter.

Vi dro fra Miami i tunge mørke skyer, og da vi kom til Managua var det skyer her og. Men jeg klarte å få et lite inntrykk av landet fra flyet. Grønne sletter og vulkaner som strekker seg opp mot himmelen. Det så nydelig ut. Har ikke fått sett no særlig annet av landet, for på turen mellom Managua, og Leon hvor jeg bor, var det bekmørkt. Vi kjørte en gammel skolebuss med musikken på full guffe, som forøvrig er en blanding av Umbrella, latino og gamle sekstitallsslagere.

Casa Santiago
Her i Leon bor jeg på et studenthus som heter Casa Santiago. Det er 10 minutter unna sentrum (katedralen regnes som sentrum, og alle adresser går ut i fra den. Feks to kvartaler vest, og ett kvartal opp fra katerdralen). Rommet deler jeg med to jenter. Hun ene er fra Lillehammer, og hun andre er fra Brumunnddal. Koselige jenter. Det artige er at hu fra Brummunddal gikk på Solborg folkehøgskole året etter meg - på samme linja.

-Gøril, tror du det er best å ha lakenpose i senga?
- Det er dritt i senga mi, så klart det er best med lakenpose!

I går da vi lå oss fant jeg bæsj i senga mi. To bittesmå kuler. Tok frem hodelykt og lupe, så jah, jeg er dønn sikker på at det er bæsj. Menmen, ikkeno å være redd for.

Ellers kan jeg opplyse om at jeg bor på det eneste huset med bad på rommene. Vannet går mellom 7-15, og om kvelden er det strømsparing, så hele byen er nesten mørklagt.

I dag er planen å utforske Leon. Vi skal finne noen ting til å freshe opp rommet med (bilder kommer når jeg får ny adapter) og se etter shortser. Er godt og varm her, for å si det sånn!

Da takker jeg for meg for denne gang, og håper at dere har det fint hjemme i Norge. Og send gjerne noen tanker nedover i morgen, for da skal jeg ha den o store spanskprøven!

Hasta la vista!

2 kommentarer:

Jonas sa...

Fanklubben i Norge følger spent med:P

Støvkorn sa...

Hvordan gikk prøven? Kjempeannerledes enn hjemme i Norge, men spennende da! Betyr det stearinlys halve døgnet?