Jeg vet jeg har skrevet før at i Nicaragua er det 17. mai hver dag. Med det har jeg ment at plutselig kunne det komme et korps marsjerende med flagg og faner. Men som i Norge øver nicaraguanerne før den store dagen. Og i dag var det den store dagen!
Nasjonaldag i Nicaragua er korps som i hovedsak består av trommer, den hviteste jenta får gå først og bære fanen (hun hadde rødt hår og så kjempenorsk ut!) drilljenter i korte skjørt, merkelig marsjering som gammel korpsjenten bare må flire av (de går alltid med venstrefoten først!), mange mennesker i gatene, vannselgere og andre selgere, paraplyer for å beskytte seg mot sola... og studenter. I Nicaragua er ikke nasjonaldagen barnas dag, men studentene sin dag (fikk jeg inntrykk av). Men jeg så en jente som fikk is, og da ble jeg litt glad :)
På casaen feirer vi dagen med strøm (!!!), og om litt skal litt under halve klassen opp i fjellene for å se på en kaffefarm. Gleder meg :)
Ha en god helg :)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar