fredag 14. september 2007

Nasjonaldag

Jeg vet jeg har skrevet før at i Nicaragua er det 17. mai hver dag. Med det har jeg ment at plutselig kunne det komme et korps marsjerende med flagg og faner. Men som i Norge øver nicaraguanerne før den store dagen. Og i dag var det den store dagen!

Nasjonaldag i Nicaragua er korps som i hovedsak består av trommer, den hviteste jenta får gå først og bære fanen (hun hadde rødt hår og så kjempenorsk ut!) drilljenter i korte skjørt, merkelig marsjering som gammel korpsjenten bare må flire av (de går alltid med venstrefoten først!), mange mennesker i gatene, vannselgere og andre selgere, paraplyer for å beskytte seg mot sola... og studenter. I Nicaragua er ikke nasjonaldagen barnas dag, men studentene sin dag (fikk jeg inntrykk av). Men jeg så en jente som fikk is, og da ble jeg litt glad :)

Tone står klar og venter på toget. Vi var de eneste "Chele" der, og av og til følte jeg meg litt utilpss. En gutt over gata ble veeeeldig flørtete etterhvert!



Den siste regngjørningen av gatene før toget kommer.


Jenta som fikk is av moren sin. Sjekk skoa!

Den hviteste jenta foran i toget.

Nasjonaldrakter fra forskjellige land i Latin-Amerika.


Noen bærte på bilder av nasjonalsymboler til forskjellige land.






På casaen feirer vi dagen med strøm (!!!), og om litt skal litt under halve klassen opp i fjellene for å se på en kaffefarm. Gleder meg :)

Ha en god helg :)

Ingen kommentarer: