torsdag 30. august 2007

En liten tur i butikken, bare...

Da jeg gikk ut av døra i dag var jeg livredd. Jeg skulle nemlig på min første tur til butikken - alene. Og å gå til butikken i León alene, er ikke bare bare. Jeg har gått til butikken før, men da sammen med andre, og hver eneste gang har vi gått oss bort. I León er nemlig alle gatene klin like, og de ligger pararelt, så det er ikke alltid like lett å finne frem.

Jeg gikk mot byen, og gikk feil bare en gang, uten altfor mye glaning fra lokalbefolkningen. Så noen fine klær i et par butikker, men turte ikke å stoppe, tilfelle jeg ikke skulle klare å huske hvilken vei jeg kom fra. Og så runda jeg hjørnet på "super'n". Stolt og kry. På minibanken fikk jeg ut mye mindre penger enn jeg hadde planlagt (selv om det var deilig å stå med sedler for 2000, dog gærninger verdt delt på 3). På super'n handla jeg brød, vann, og litt andre saker.

Og så var det hjemveien da. Med 3 poser fylt med forskjellige ting gikk jeg ut døra. Og makan til høljeregn skal man lete lenge etter. Joda, jeg kunne ta en taxi, men var det ikke noen som hadde sagt at vi ikke burde ta taxi alene? (Nei, det var jo ikke det, i all fall ikke midt på dagen, men man skal aldri være for sikker, i all fall ikke når man er en smule redd fra før!) Så da var det bare å tusle. Regnet rant nedover ansiktet mitt, og snart var hele håret vått. Taxiene kjørte forbi og tuta på meg, men jeg var mer opptatt med å lukke posene mine, så ikke brødet skulle bli vått. Og på veien hjem møtte jeg mange hyggelige mennesker. Andre mennesker som var ute i samme ærend som meg selv, alle like våte. Jeg tror de likte at jeg dreit iat jeg ble våt, for de smilte og sa at man ikke ble så våt om man gikk på fortauet. Akkurat det er bare jug, for fra takrennene renner vannet rett ned på fortauet. Gatene blir elver, og det er flott å ha sandaler som tørker lett.

Etter 5-6 minutter var jeg hjemme igjen. Det er nemlig ikke lengre ned til sentrumsentrum. Og hjemme venta en hyggelig portvakt som lo av meg og av hvor våt jeg var. Jeg hadde vel en fin tur i butikken, og neste gang skal jeg ta med regnponchoen min, og jeg skal ikke være redd for at jeg ikke finner veien heller, for det klarte jeg kjempebra! :)

5 kommentarer:

Besta's Beste sa...

Hola como esta gøril. muy buen. una chica decente...styr unna taxi når du kan få gratis krøller i håret.Flott å lese at du koser deg. Likte godt første skoledag, men jeg er litt nyskjerrig på om hengekøya var så slitsom at den ga deg gnagsår? BJØRG

Iren sa...

Bra kommentar Bjørg!! hehe...

Jeg elsker å lese bloggen din snuppa! Missunnelig her i Noregs land! Enjoy every day!

Gøril sa...

Til mamma: Jeg hadde sjuuuke krøller i går! Ingunn tok bilder, så jeg legger ut når jeg får hennes! Hengekøya var herlig :) Har det veldig fint på skolen, tenkte jeg skulle skrive et egentlig innlegg om hvordan dagene mine er her nede senere...

Men første skoledag hadde vi bare den testen, og så lå vi på ryggen i sola resten av dagen :) Regner med at det kommer et lengre innlegg i morgen - er en begivenhetsrik helg :)

Anonym sa...

Hei! Kjersti her. Prøvde å fikse meg en google-konto her, men det finnes visst en allerede med min epost-adresse, men jeg kan ikke huske at jeg har gjort det, så jeg får være anonym. Uansett, er ikke her for å skrive om meg...

Liker å lese innleggene dine. Det gjør min norske tilværelse litt mer eksotisk og spennende. Hva skal jeg vel utenlands når jeg har deg?

Hvordan går det med spansken? Sitter du med ordbok når du skriver overskrifter her, eller begynner du å bli drita god? Jeg velger å tro det siste, bare fordi jeg er en god venninne!

Bursdag snart...ønsker???

Kjersti

Gøril sa...

Hei Kjersti. Blir man anonym om man ikke har google-konto? Jeje, jeg skjønner hvem du er lell :)

Koselig med kommentarer fra deg, jeg har vært litt dårlig på å svare :o

ALt bra i Nica, og det er koselig å høre at du liker å lese. Sånne tilbakemeldinger gjør det jo bare enda morsommere å skrive :)

Og spansken... jee... veit ikke helt hvordan det går med den. Ligger jo fremdeles 20 poeng bak, så jeg gjør så godt jeg kan. Men for å være ærlig så tenker jeg på å droppe ned et hakk, og heller jobbe som en gærning for de 15 studiepoengene når våren kommer...

Bursdag ja... Jeg fikk jo så fin lakenpose. Me love!