Sitter her nesten ferdigpakket med pass og billetter klar i veska. I morgen skal jeg til Mexico! Eller, det er egentlig bare jug, for morgendagen skal tilbringes i Nicaraguas hovedstad Managua, og bussen til Mexico går på lørdag morgen og bruker 1,5 døgn opp. Så på søndag kveld er jeg i Tapachula (Mexico)!
Denne uken som kommer har vi prosjektuke (les: ikke undervisning) på skolen. Vi skal skrive en tekst basert på samtaler med folk på kontinentet. Jeg har egentlig bestemt meg for å skrive om hvordan turisme påvirker mayaindianenes hverdag, men det finnes jo så utrolig mange fine ting man kan skrive om! Ser det an litt :)
Reiseruten er ikke helt klarlagt enda (sånn som det skal være for ekte backpackere!), men vi (Ingunn og jeg) reiser opp gjennom Honduras og El Salvador der vi får en natt i San Salvador, og så går turen videre gjennom Guatemala til vi kommer til Mexico. Skal vel bare titte litt på grensa, og ta en rolig natt eller to, før vi setter nesa mot Guatemala igjen. Guatemala er egentlig hovedlandet vårt, og det er her vi ikke har planene 100% klare. Men ikke beskymre dere, vi er begge fornuftige personer (den var mest til deg, Mamma!) Litt småpinglete når det gjelder spansken, men vi skal vel klare det meste. Bussen hjemover til Nicaragua går på søndag, så kanskje dere hører et pip igjen fra meg på mandag (om en god uke altså!)
... og til det ... Hasta la vista!
torsdag 4. oktober 2007
No vil æ færra te Mexico...
Lagt inn av
Gøril
kl.
18:45
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar