I dag har det vært den aller siste skoledagen i Nicaragua. På mandag er det skriftlig eksamen og på tirsdag er det muntlig. Jeg synes ikke det er lenge siden vi tok den første bussturen vår til skolen, og jeg tenkte at neste dag måtte jeg ta med kameraet for å ta noen bilder jeg kunne vise frem til dere. Snakk om treig - for nå kommer innlegget med hvordan skoleveien min er og hvordan jeg har det på skolen ...
Av og til starter vi dagen på Casa Protocolo. Det ligger i byen, og timen begynner 7.30.
Når timen(spansk grammatikk) er ferdig kl 9.15 står det en skolebuss og venter på oss på utsiden.
En av de tusen pulperianene. Det er en liten butikk. Finnes kjempemange av dem i byen her. Grunnen til det er at mange nicaraguanere reiser til feks USA for å jobbe og tjene penger. Noen av pengene som blir sendt hjem, bruker familien til å investere i en butikk i "gangen" på huset sitt. Ganske sært det og. Men RICO's pulperia ligger på landet, og ser litt annerledes ut en by-pulperiane.
Veien er veldig humpete. Noen ganger kjører bussen likesågodt utenfor veien, så vi skal unngå humpene.
Og så har vi kommet oss til skolen.
Fra inngangen.
Fra stranda.
4 kommentarer:
EG VIL SJÅ MARSVIN!! :) Og eg syntes "det ekle dyret" ligna på ein forvokst Robin. Hihi.. Stå på Gøril. Glad i deg :)
Hehe, jeg har kalt marsvinet for Robin av og til... hihihi ... Men jeg fikk aldri tatt no bilde av det, for det var så kjemperedd. Stakk av med en gang det så kameraet.. og nå skal jeg jo ikke på skolen no mer :( Men det ligner på robinrobin, og er veldig glad i gress!
Det ser skikkelig fint ut å være på en slik plass. Har det vært bra, synes du?
Ja, jeg har trivdes veldig godt i all fall. Finnes jo alltid negative sider og, men de positive er de fleste! :)
Legg inn en kommentar