torsdag 29. november 2007

solnedgang på costaricansk vis

I dag har Esteban lært oss å se på solnedgangen på costaricansk vis. Jeg er litt snurt fordi jeg har levd i 23 år og ikke kunnet det før, men hey - nå kan jeg det og det er vel alt som teller.

Å se på solnedgangen på costaricansk vis er egentlig ganske likt som andre solnedganger. Men akkurat når solen går ned under horisonten, og man ikke kan se sola mer, da gjør man en høyt hopp. Og plutselig er sola der igjen :) Og om man gjør enda et hopp så er den ikke der...

Det er bare så artig å faktisk kunne se over horisonten bare ved å hoppe litt. Som jeg kødder med jorda! Fasinert ja... :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så kult Gøril. Den hoppinga vil jeg prøve også når jeg kommer til Gc. Folk vil tro jeg er galen, men pytt sann. Jeg er jo bare så innmari fasinert av alt som lyser. I morgen skal jeg på torget og se de tenner julegrana. Håper det er skikkelige pærer og ikke noe sånn småplukk som i fjor. De kunne lært litt av de spansktalende :-)) eller hva..Glad i deg. Bjørg

Anonym sa...

jeeeses...har du havna på fleinkjøret? dette hadde jeg ikke trodd!